Pagina's

maandag 12 mei 2014

Sew It Up Ronde Eén!

 Het is dan zover - de eerste stemronde bij Sew It Up! De opdracht ging om persoonlijke stijl: een eigen versie maken van het iconische Chanel jasje. En een broek, jurk of rok voor erbij.
Ik wist meteen dat ik bij het jasje een shorts en topje wilde maken, dus, na dagen hard werken maar vooral genieten, hier dan mijn inzet. Stemmen kun je hierrrrrr..
We kregen het patroon van het jasje toegestuurd, mochten ermee doen wat we wilden. Wilde wel trouw blijven aan het patroon en de vorm, dus ik heb hem alleen wat langer gemaakt, de mouwen wat smaller, liet die aan de bovenkant deels open en maakte een los patroon voor de onderarmen.
Ik deed hem in paarse denim en het oorspronkelijke patroon had geen voering - vond ik toch wel wat mooier, dus daar gebruikte ik grijze stof voor. Ik had nog fliebelstof liggen die ik, geïnspireerd door kostuums uit een Star Trek Enterprise aflevering, op de voorkant gebruikte.
Het shirtje heb ik gedrapeerd - iets wat ik echt vaker wil gaan doen - en voor de shorts maakte ik zelf het ontwerp en gebruikte ik doorzichtige bloemetjesstof met katoen als onderstof.
Die open kop van de jasjeschouder, het shirtjesdraperie en die panden van de shorts - die had ik nog nooit eerder zo gedaan. Probeer mezelf zoveel mogelijk uit te dagen en dat gaat best, lijkt me zo.
Vanaf vanavond zijn de creaties van alle deelnemers op de site te zien en kunnen jullie allemaal stemmen.
Al die stemmen tellen dan voor 50% mee - de andere helft komt van ons deelnemers zelf: we geven dan een eigen Top Vijf op van onze medenaaisters. Dit om te voorkomen dat het een wedstrijdje Meeste-Vrienden wordt.
Vind het superleuk om eindelijk de maaksels van de anderen te zien! Veel verschillende stijlen, en dat maakt het juist leuk.
Dus, stem maar raak, zou ik zeggen. May the best naaister win :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen