Pagina's

zaterdag 31 mei 2014

Yep

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ik ben wederom door bij Sew It Up!  Ik werd derde bij het online stemmen (waarvoor mijn grote dank!!) en gedeelde tweede plek bij het stemmen onder de (ex)deelnemers - uiteindelijk éénnalaatste.
Ben afgelopen week veel, heel veel bezig geweest met de volgende ronde - de ongebruikelijke materialen opdracht. Alles wat je wil mag je gebruiken, behalve stof. Dat mag je wel gebruiken als basis, maar dan mag er geen centimeter van te zien zijn. Ik had het twee dagen te druk om aan de slag te gaan, en dat heb ik gemerkt - tot het laatste moment en in de nachtelijke uurtjes doorgenaaid en gelijmd en wat allemaal wel niet. Superbenieuwd wat de anderen hebben gemaakt.
Bij alle opdrachten heb ik van te voren bewust geen inspiratie opgedaan - zodat de ideeën en outfits helemaal van en uit mezelf kwamen. Dus nu pas ging ik kijken wat er aan onstoffige kleding bestaat. Damn, wat gaaf.

 bron
Andi LaVine Arnovitz. UnWearable Art, 2009. "A commentary on the tensions within the commercial art world between fine art and craft. Etching + printmaking are considered "fine" art. Textile work, "wearable" art is considered craft, and the lesser of the two arts.… I have made a garment out of my etchings. The end result is a piece in which the viewer is both unable to wear it and unable to ever see the complete picture of the etchings: a failure on both counts, but a statement nonetheless." Bron.
 bron
 Jane Waggoner Deschner, finds photographs, and then stitches them together in a fabric of life. Now she is sewing the photographs together into wearable photo albums, the garment being a metaphor for the ways we identify ourselves. Bron.
 bron

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen