Pagina's

maandag 16 juni 2014

Jaaaaabadabadooooooo

Ja. Jammer, dat verliezen. Alsnog erg erg erg!! tof dat ik uberhaupt in de Sew It Up finale zat.
Leuk dat we veel overeenkomsten hadden, de winnares en ik, de appreciatie voor haar stijl en kunde zijn er ook echt! En bitter ben ik niet want competitief ben ik zeker niet zo zeer. 
Eerste opdracht: je eigen versie van het iconische Chanel jasje. Heb de coupnaden en schoudernaden anders gedaan, hem langer gemaakt, de mouwen aan de bovenkant open gelaten en de ondermouwen overlappend gemaakt. Volledige voering erin, applique erbovenop en voila. En dan het gedrapeerde shirtje en de shorts eronder, niet te vergeten.
 Een zelfgemaakt patroon voor de shiftdress van Opdracht Twee. Ontwerp was een leuk idee, en die stof ben ik nogstééds verliefd op, maar heb de uitvoering niet geperfectioneerd. Vooral het zelfgemaakt paspel werkte niet helemaal zoals ik wilde. Was erna blij dat ik door was, want het was zeker niet mijn beste werk. En hierdoor besefte ik ook wel dat ik niet de sterkste technische naaister ben. Ik heb wel ontwerpideeën, maar die dan ook technisch perfect uitvoeren...daar mag ik zeker nog wel aan werken.
De derde opdracht, een outfit geinspireerd door een kunstenaar. Ik deed surrealist Vladmir Kush en het was een waar sewgasm!
De vierde opdracht, ongebruikelijke materialen. Ik koos voor patroonpapier, puntenslijpsels en schuurpapier. En won die ronde! Mwuhahaha.
Alsnog ben ik trots op mijn tweede plekje, ook zeker niet slecht. En dat onder druk naaien, ik had niet gedacht dat ik het kon, maar wel dus. Maar heb een boel lol gehad, en die creative flow ook, die constante aanvoer van ideeën en vormen en kleuren, erg gaaf!

Nu op naar het relaxtere naaien, er staan alweer tig projecten in de wacht, maar die komen wel, vanzelf, op hun tijd, wachtend, no worries.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen