Pagina's

maandag 2 juni 2014

Papier hier

De vierde ronde van Sew It Up - een outfit maken waarvoor je alles mag gebruiken, behalve stof. Stemmen kan hierrrrrrrrrrrrr.
 Omdat ik een recyclebaar materiaal wilde gebruiken, koos ik uiteindelijk voor papier. Maar dan welk papier he: kranten, inpakpapier, karton, noem maar op... Patroonpapier werd het - normaal is dat het middel tot het doel, maar nu eens een keer de outfit zelf!
Een strapless jurk werd het, en omdat je met papier zo goed rechte lijnen en vouwen kunt maken, wilde ik er geometrische vormen in terug laten komen. Dus een ruitvorm midden bovenaan en de zijnaden van onderen in puntvorm gedaan.
Ik maakte hem van een stoffen onderjurk en naaide het papier erbovenop mee. Eerst wel alles verstevigd met schilderstape, kon niet zonder. En dat had ik van te voren ook moeten doen met alle vouwen die al in het papier zaten - daar is het het zwakst natuurlijk. Dus toen de jurk al half in elkaar zat, moest ik me nog in bochten wringen om alle vouwen van binnen te tapen. Maar het is gelukt!
Een riem van rode en blauwe puntenslijpsels erbij gemaakt - gewoon, omdat het kon.
En uitgerekend bij deze opdracht kon ik all the way gaan, dus waarom dan niet een enorme kraag van opgerolde kokertjes schuurpapier? En een schouderstuk erbij. En om die en de jurk te verbinden, een onderrandje op de jurk, ook van schuurpapier.
Tijdens foto's maken (Jolanda, dank je wel!) veel lol en best wat bekijks gehad. Ik heb mijn best gedaan en ben er stiekem superblij mee - hoop dat het genoeg is voor een finaleplekje! 

Stemmen kan hiero. Dat kan tot en met donderdag en dan is vrijdag de uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen